Magnezij

Zakaj je magnezij pomemben

Magnezij ima ključno vlogo v skoraj vseh procesih v našem telesu in nizke ravni tega za telo zelo pomembnega minerala so povezane s številnimi kroničnimi stanji in boleznimi, kot so Alzheimerjeva bolezen, sladkorna bolezen ter bolezni kosti in srca. Ocenjujejo, da ima kar 80 % odraslih v telesu premalo magnezija. Zato je priporočljivo razmisliti o jemanju magnezija kot prehranskega dopolnila, še zlasti, če ne uživate dovolj z magnezijem bogate hrane.

Ker se v telesu le 1 % magnezija nahaja v krvi, s standardnimi preiskavami krvi ni mogoče odkriti njegovega pomanjkanja. Zato je priporočljivo preveriti, ali imate simptome, povezane s pomanjkanjem magnezija.

Magnezij spodbuja sproščanje mišic, kar je lahko koristno pri prekomerno aktivnem sečnem mehurju.

Simptomi in znaki nizke ravni magnezija:

• hipertenzija

• poškodbe ledvic in jeter

• migrena

• glavkom

• sindrom nemirnih nog

• poslabšanje simptomov PMS

• vedenjske motnje in nenadne spremembe razpoloženja

• nespečnost in težave s spanjem

• krhke kosti in osteoporoza

• ponavljajoče se bakterijske in glivične okužbe

• zobni karies

• šibkost in mišični krči

• impotenca

• eklampsija in preeklampsija.

 

Žal je pomanjkanje magnezija možno tudi ob zdravi prehrani. Zato je za zadosten vnos magnezija treba jesti hrano, bogato z magnezijem.

Na srečo magnezij najdemo v številnih živilih, z malo načrtovanja pa lahko dnevno vnesemo potrebno količino tega minerala in tako preprečimo njegovo pomanjkanje.

 

Magnezij

Živila, bogata z magnezijem:

• pšenični otrobi

• kuhana špinača in blitva

• temna čokolada

• sončnična semena

• indijski oreščki

• skuša

• lanena semena

• mandlji

• bučna semena

• amarant

• ajda

• črni fižol

• avokado

• kvinoja

• spirulina

• suhe fige

• jogurt in kefir

• fižol mungo

• banane.

 
Magnezij

Reference:

https://draxe.com/nutrition/9-signs-magnesium-deficiency/

 

www.mojmehur.si

 

URO_2021_0003_AB

Literatura

1.  Milsom I, Abrams P, Cardozo L, Roberts RG, Thuroff J, Wein AJ. How widespread are the symptoms of an overactive bladder and how are they managed? A population-based prevalence study. BJU Int 2001; 87: 760–6

2.  Abrams P, Cardozo L, Fall M et al. The standardisation of terminology in lower urinary tract function: report from the standardisation sub-committee of the International Continence Society. Urology 2003; 61: 37–49

3.  Andersson KE, Arner A. Urinary bladder contraction and relaxation: Physiology and pathophysiology. Physiol Rev 2004; 84:935–86

4.  Coyne KS, Sexton CC, Irwin DE, Kopp ZS, Kelleher CJ, Milsom I. The impact of overactive bladder, incontinence and other lower urinary tract symptoms on quality of life, work productivity, sexuality and emotional well-being in men and women: results from the EPIC study. BJU Int 2008; 101: 1388–95

5.  Burkhard et al. EAU Guidelines on urinary incontinence in adult patients; 2020